Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Claudia-Eyeshadow Pencil

Det bästa som finns i livet (mitt liv i.a.f) är när man hittar en produkt som inte kostar skjortan men fungerar utmärkt. Tyvärr kan det ofta vara så att det inte fungerar, men ”plötsligt händer det” och det finns inget bättre. Så var det när jag fick möjlighet att prova lite produkter från Claudia Cosmetics. Det är ett svenska företag som tillverkar billigt smink. Jag hade aldrig testat innan och blev glatt överraskad.

Dessa Eyeshadow Pencils är riktigt fräcka. Till skillnad från exempelvis NYX Jumbo Pencils är dessa torrare, vilket jag uppskattar då Jumbo mest kladdar än fäster på mitt ögonlock. Pennorna finns i många snygga färger och alla är metalliska förutom den svarta.

Den vita använder jag nu varje dag som highlighter under brynet. De andra använder jag antingen som skuggor för sig själva (vilket går alldeles utmärkt) eller som bas under andra skuggor. Den svarta är helt fantastisk under ett Smokey Eye och det blir super enkelt att sudda skuggan. Jag ska göra lite sminkningar de närmsta dagarna och visa er. Men summan av kardemumman är att om ni är på jakt efter något liknande, testa dessa. De är absolut värda sina 39kr.

Kommentera

