Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Isadora Light & Shade Eye Shadow

Matta ögonskuggor är svårt tycker jag, lite bitterljuvt. Det är väldans snyggt, men väldigt svårt. Matta skuggor tycker jag oftast passar bäst en vanlig tisdag på jobbet. Det lyfter fram ögat lite men orsakar ingen trafikolycka. Perfekt. Det jobbiga är dock att det oftast är sjukt jobbigt att applicera. Det blir fläckigt, svårt att sudda och jobbigt helt enkelt. Tills nu alltså:

Idag fick jag möjlighet att testa två av Isadoras nya Light & Shade Eyeshadow som är en palett med två kompletterande matta färger. På bilderna ovan ser dessa två VÄLDIGT lika ut, men min klamera gör dom inte rättvisa. Här under syns det lite bättre.

Dessa skuggorna är, utefter mina första intryck mycket härliga att jobba med. De är krämiga och väldigt lätta att sudda. Det blir ett lätt, naturligt resultat och jag kan absolut se mig själv använda dessa till vardags. De är inte överdrivet pigmenterade men samtidigt kan man arbeta upp färgen och jag vill hellre jobba upp, än sudda ner. Så här blev det när jag lekte idag:

Ett plus är att den medföljande applikator har en skumtipp och en borste. Värdelös men ett steg i rätt riktning.

Kommentera

