Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Nagelmani

Jag är verkligen besatt av mina naglar. Jag kan sitta och pilla, fila, fixa och måla i timmar. Jag har köpt inte mindre än 38 nail art pens från tradera som jag leker med, jag har Konad brickor och nagellack till förbannelse. Men allra, allra snyggast är en halvlång fransk manikyr. Då mina naglar är skörare än folie, och bryts direkt har jag oftast (när ekonomin tillåter) akryl, gel eller lösnaglar. Just nu har jag gel men de är så utvuxna att jag måste ta av gelen. Då blöter jag dom först länge och väl i aceton och då kan man bara skrapa av gelen efter några minuter. Det är förövrigt ett mycket bra sätt att få av glittriga nagellack också. Efter det ska jag försöka mig på att bygga upp egna starka naglar med Sally Hansens Hard as Wraps. Det är en gel för hemmabruk som ska göra naglarna väldigt hårda. Vi får väl se =)

Så här brukar min ”nagelstation” se ut.

Kommentera

