Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Bästa tricket för sköra naglar

Som jag tidigare berättat har jag väldigt sköra naglar. De går av, bryts av och skivar sig HELA tiden. Det är praktiskt taget omöjligt för mig att behålla längd och oftast bryter jag av en nagel direkt så då  måste jag klippa av de andra nio också. Jag är lite av en perfektionist och kan alltså inte ha ojämna naglar. Hur som, jag har testat allt under himlen för att stärka naglarna och få saker har fungerat. Bli inte rädd nu, för det är inte alls så avancerat och jobbigt som det verkar men ett superbra tips är att använda sig av hemma kit med gel.

Detta kit från Depend använder jag, men jag struntar fullständigt i tipparna (alltså lösnaglarna) och använder endast gelen på min naturliga nagel. Det enda man gör är penslar på ett tunt lager gelé, det är väldigt enkelt att applicera, precis som ett nagellack av bra kvalité. Sen tar man sprayen och sprayar en gång över naglen, någon decimeter ifrån. Sen tar det någon minut så har allt stelnat och resultatet är hårda naglar. Jag älskar det verkligen.

7 svar till “Bästa tricket för sköra naglar

  1. PixiJasmine maj 11, 2010 kl. 6:18 e m

    Ja Emma! äntligen någon annan som tycker och gör som jag har gjort det senaste! köpte detta kit ett tag sedan och det är ju perfekt att hjälpa till att förstarka naglarna… Tummen upp på detta tipset/tricket! xx

  2. Honi maj 12, 2010 kl. 9:55 e m

    Har precis samma problem, dom är så sköra så man blir galen! Får ta och prova med depends gelkit och se 🙂

  3. Carina maj 13, 2010 kl. 9:48 e m

    Har du testat att använda Nail Food ifrån Scratch eller stärkande produkter ifrån Sally Hansen den blå serien, de är väldigt bra. För en månad sedan så hade jag supersvaga naglar som också skivade sig och de var så korta att de nog inte kunde vara kortare.

    Efter att ha använt Sally Hansen produkter fram till i förra veckan då de tog slut, så köpte jag Nail Food och nu idag har jag både starka naglar och mycket längre naglar. Naglarna når idag över fingertoppen, förutom på ett finger…

    Är supernöjd med de produkterna. Oj, det blev en lång kommentar… 🙂

    • Sminkhörnan maj 13, 2010 kl. 10:43 e m

      Jag såg faktiskt Scratch Nails hos Åhlens idag och blev lite nyfiken. Problemet för mig är att då måste man vara duktig och måla ett lager varje dag, ta bort var tredje och börja om. Jag har inte riktigt det tålamodet. Dessutom älskar jag att måla naglarna i rooooliga färger. Kan man göra det över sådana behandlingar???

      • Carina maj 14, 2010 kl. 1:20 e m

        Jag har målade naglar, och använder oljan över nageln, under nageltoppen, nagelbanden och sidorna. Du kan se på min blogg hur jag har skött om naglarna i en nästan en månad. Har för första gången på länge haft färgat nagellack på naglarna, det blev premiär igår 😉

        Det är lite jobb i ca en månad sedan är naglarna superstarka och längre. Är verkligen nöjd, jättenöjd.

        Startade min blogg i förra veckan. Letar efter tips, ber om råd och tipsar om sånt som fungerat för mig. Kolla gärna in, fast det finns inte så mycket inlägg än. Är nybörjare med smink så jag ber ofta om hjälp just nu, är 40+ och varit osminkad större delen av mitt liv.

        Senast idag så frågade jag om ögonfransböjare. Senare idag kommer jag att be om tips när det gäller vad man ska ha i sin sminkväska osv…

Kommentera

