Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Claudia-Bronzers

Ytterliggare en recension av Claudia. Denna gången deras bronzer. De finns endast i två varianter vilket kan vara lite synd men för mig fungerar dessa två väldigt bra. Den ena (terracotta) är matt och den andra (golden sunshine) är glittrig. Jag använder den matta mest till konturering av mitt ansikte och lite skuggning. Den skimriga använder jag mer för att få till en lysande ”sunkissed” look som jag oftast bär utan något annat smink. Naturligt och somrigt. Jag gillar dessa bronzers, pigmenteringen är rik och priset är lågt (59 kr) Jag gillar också att det inte är så vansinnigt stora dosor som många andra märke envisas med.

Golden Sunshine är inte riktigt så gul som det ser ut på bilderna men definitivt guldig i skimret. Nedan har ni ett exempel på hur det ser ut på mig. På bilden har jag faktiskt använt båda och rätt lite av varje så det inte ser överdrivet ut. Tänk på att jag är vit som ett spöke i övrigt och kan alltså inte bara slänga på ett ton solpuder, då ser jag riktigt tokig ut.

Ett svar till “Claudia-Bronzers

  1. Elisabeth maj 13, 2010 kl. 1:59 e m

    Det såg väldigt naturligt ut när du hade lagt på dem i ansiktet.

Kommentera

