Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Depend Fransk Manikyr Penna

Jag har sett denna i ett par tidningar och bloggar och blivit väldigt nyfiken. Jag har till det folket som tycker en snygg fransk manikyr är bland det snyggaste man man ha på naglarna. Finns det då något enkelt och snabbt sätt för mig att göra detta hemma utan klistermärken, kladd och skakiga linjer så vill jag testa detta . Jag hittade denna (sista i butiken) från DependÅhlens och den kostade en jämn och fin hundralapp. Jag satte igång och testade den direkt och här ser ni resultatet:

Min första tanke vid användning var nog att det inte fungerade riktigt som jag trodde. Men det fungerade ändå väl. Det är rätt svårt att förklara. Produkten kommer ut rinnigare än vanligt nagellack, men torkar fortare. Jag tycker om att man kan bygga upp nyansen. Efter ett lager var det en väldigt diskret vit färg som skulle varit riktigt snygg om man bara ville ha lite definition. Jag ville ha VITT så jag fick måla på två lager till, alltså tre sammanlagt. Det är pillrigt och man måste vara rätt stadig på hand men resultatet är en snygg fransk manikyr som endast kräver ett överlack så är du klar.

3 svar till “Depend Fransk Manikyr Penna

  1. kerstin maj 13, 2010 kl. 7:27 e m

    Intressant läsning! Jag har testat en liknande penna från tyska Alessandro. Den är helt ok, men jag är ju ändå nyfiken på Depends =)

  2. Ping:Franska Fossingar « Sminkhörnan

Kommentera

