Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Matrix Colorsmart

Jag är inne i en period just nu där jag dels vill förbättra mitt hårs kvalité men samtidigt använda upp massa produkter som är halvfulla här hemma men som jag vill göra slut på så jag kan slänga och köpa nytt. Matrix ColorSmart Shampo och Balsam är precis såna produkter. Jag köpte dom hos nån frisör för säkert ett halvår sen och som de flesta professionella produkter var de rätt dyra (På Bellbox 115kr styck för 250ml). De är tänkt att bevara färgen i färgade hår och frisören som hjälpte mig sa att det passade perfekt till lite tjockare, bångstyrigt hår som mitt.

Jag gillar det inte. Det ENDA som jag tycker om med dessa produkter är doften(ni vet frisörsshampo luktar alltid liiiite godare). Annars gör det verkligen inget för mig. Mitt hår blir inte särskilt mjukt och skönt. Det håller sig inte ”nytvättat” längre. Det luktar inte fortfarande gott dagen efter tvätten. Det har inte gjort något spektakulärt för mig färg. Nä jag slängde mina flaskor och några nya av samma sort kommer icke in i detta hemmet igen. Kan lika gärna köpa Eldorados schampo för 23:50kr.

4 svar till “Matrix Colorsmart

  1. Becca maj 17, 2010 kl. 12:59 e m

    sv: Tack för tipset. Ska kolla in Ikea nu med det samma!

  2. SkönhetsTezz maj 17, 2010 kl. 4:41 e m

    Trist att de inte funkade men tycker det är toppen att du recenserar produkter som du inte gillar också, oftast får man ju bara läsa när någon gillar något så det här är toppen.

Kommentera

