Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Hur gör man: täcka en finne!!!

Det sägs att man ska göra det bästa av varje situation så visst, vi testar. När jag ändå har två rödljus på min vänsta kind kan jag ju ändå skriva ett inlägg om hur jag brukar täcka blemmor, finnar och annat som behövs täckas.

Här har vi före:

1. Det första jag gör är lägger en primer över hela ansiktet. Det är bra om du har gott om tid och kan låta varje moment/produkt sjunka in lite.

2. Jag använder sen Wet n Wild color correction pallett för att eliminera det röda runt om området.Detta täcker inte utan funderar som att använda kontrastfärgen grön för att ta bort det röda. Det krävs väldigt lite av produkten.

3. Jag applicerar foundation över hela ansiktet och ner en bit på halsen. Blandar väl. Jag använder foundation från MUS i Beige och jag applicerar med en borste.

4. Sen täcker jag ordentligt med Cover All Mix från Mus. Den gula används för att täcka rött. Överapplicera inte för då blir det bara kakigt.

5. Pudra ansiktet för att matta ner foundation och concealer för ett hållbart resultat. Jag använder ELFs correction perfektion powder som inte ger någon färg men ska hjälpa till att jämna ut hudtoner.

FÄRDIGT!!!!

Här har vi en bättre jämförelse mellan före och efter.Det är inte ”porslinsfint” och perfekt men det går liksom inte att trolla bort en finne så gör vad du kan och sen får det vara bra.

Kommentera

