Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Tresemmé Hair Care

Jag passade på att införskaffa nytt shampoo och balsam när jag var och handlade på City Gross i går. Valet föll på Tresemmé som variation på SYOSS som jag haft tidigare och varit nöjd med. Jag har dock blivit nyfiken på Tresemmé efter att ha läst många bra resensioner av produkten och efter första användningen kan jag inget annat än hålla med. Mitt hår är idag rent, lätt, lent, luftigt och luktar väldigt gott. Ett plus i kanten är att shampoot är väldigt drygt, vilket uppskattas av mig som tvättar håret två gånger. Det är stora flaskor som innebär att jag antagligen inte behöver oroa mig för nya inköp på några månader och kilopriset är betydligt billigare än de flesta mindre flaskor.

 Jag köpte varianten för färgat hår, som för övrigt till färgerna ser EXAKT likadana ut som Syoss =)

11 svar till “Tresemmé Hair Care

  1. Carina juli 21, 2010 kl. 1:17 e m

    Var du nöjd med Syoss? Mitt hår blev ett enda trassel av det schampot och balsamet. Fast alla har så klart inte samma typ av hårkvalité 😉

    • Sminkhörnan juli 21, 2010 kl. 1:59 e m

      JASÅ??? så märkligt. Mitt vanligtvis tjocka och frrizziga hår blev faktiskt lättare att hantera med Syoss. Konstigt det dära =)

  2. Honi juli 21, 2010 kl. 2:19 e m

    Har också funderat på tresemme, flaskorna är ju så himla stora och helt okej pris för så mycket. Tror jag ska prova nästa gång dom har 2 för 1 tillbud 🙂

    • Sminkhörnan juli 21, 2010 kl. 2:57 e m

      Ja absolut, det erbjudandet har jag sett lite varsom, tyvärr inte när jag handlade =( Men jag tycker absolut du ska testa. Jag tycker det är suveränt.

  3. pixijasmine juli 21, 2010 kl. 7:54 e m

    Jag vet att dom säljer Tresemme i lite mindre flaskor på ÖoB i en Shampoo och Balsam Kombo för ganska billigt 🙂

  4. Mirja Pattinson :D juli 22, 2010 kl. 8:37 e m

    Jag tycker att Tresemmé är jättebra! Din blogg är också väldigt bra 🙂

  5. Nailtastic juli 23, 2010 kl. 7:57 e m

    Jag har använt Tresemmé (Moisture Rich-varianten) sen i julas till och från. Först tyckte jag det var bra, men sen började jag tycka att det kändes som att schampot torkade ut både hår och hårbotten. Nu varvar jag Tresemmé med ett annat schampo, då går det bra. Balsamet tycker jag dock är riktigt härligt.

  6. sussie juli 31, 2010 kl. 11:11 e m

    inte så konstigt att håret ser bättre ut på utsidan när du lägger en massa silikoner över det som sedan måste tvättas ur med starkt schampo… Har du tänkt på hur ditt hår mår under silikonhinnan?

    • Sminkhörnan augusti 1, 2010 kl. 12:19 e m

      Har du tänkt på att ingen gillar en besserwisser som tror sig vara bättre än alla andra? Mitt hår är mitt problem, och än så länge mår mitt hår alldeles utomordentligt bra. Tack för din omtanke!

Kommentera

