Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Torra läppar

Jag är nöjd med mina läppar som är fylliga och har en fin naturlig ton, men stora dela på året bråkar dom med mig. Dom älskar sommaren, då är dom glada, mjuka och fina. Men så fort, alltså samma sekund som det blir under 10 grader så strejkar dom. Dom blir fnasiga och torra och det är väldigt frustrerande. Hur många behandlingar jag än gör med peeling och oljor och balsam vill dom bara inte uppföra sig. Är jag onormal eller är livet så jä*la orättvist?

I samma sekund som jag lägger upp dessa bilder inser jag att ni antagligen inte kan se hur torra dom är, att det än så länge bara känns mest. Men jag bjuder på mina läppar ändå!

2 svar till “Torra läppar

  1. Honi september 4, 2010 kl. 6:47 e m

    Jag har precis likadant, försvarets hudsalva är det enda som kan råda bot på mina ledsna läppar. När det blir under nollgradigts så blir det ännu värre dessutom, fy sjutton.

  2. Moa september 13, 2010 kl. 8:44 e m

    Har också vädigt torra läppar,
    men som tur är så är jag beroende av läppbalsam!
    Min absoluta favorit är eos läppbalsam summer fruit,
    luktar underbart och läpparna blir jätte mjuka.
    Kostar ~80kr och håller länge 🙂

Kommentera

