Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Yves Rocher – Botanical Expertise

I brevlådan kommer avin och nyfikenheten är stor under hela arbetsdagen tills jag får åka och hämta mitt paket. Denna gången var det från Yves Rocher som skickar ut en hårserie inspirerad av naturen och diverse botaniska ting.Serien har produkter för många sorters hår och med olika syften. Allt är ekologiskt och luktar ”sommarstuga” som min sambo uttryckte det. Alla produkter är fria från paraben.För tunt hår som söker volym finns produkter som använder sig av Malvans kraft som ska förstärka hårets fyllighet. Det finns ett schampo som fyller ut håret och ett spray som ger volym utan att göra håret hårt och fett.

För torrt hår finns en vårdande serie med havre. Det är schampo, balsam och en hårmask som återbygger håret.

Det som lockar mig mest i lådan är serien för normalt hår. Jag tycker det är kul att Yves Rocher har gjort något roligt även för oss med vanligt normalt hår. Med dessa produkter ska vi få lyster med hjälp av ringblomman. För fett hår finns ett djuprengörande schampo som innehåller brännässlor.Slutligen i mitt lilla paket ligger en vinägär. Nä den har inte ramlat ner från skafferiet när jag öppnade kartongen utan är en hallonvinäger som ska ge håret glans. Det ska fördelas i håret innan sista sköljningen 0ch då sköljas ut ordentligt. Spännande med en ny sorts produkt. Den doftar dessutom som renaste hallonsaften. Den får följa med in i duschen direkt!

Jag återkommer med recension på de produkter jag använder. Sambon får recensera schampot för torrt hår för det fick jag inte behålla själv =)

Kommentera

