Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Typisk måndagsmorgon

Jaha, med buller och brak började denna vecka. Jag hade glömt ställa klockan och min buss går hemifrån 06:26. Jag brukar gå upp 05:20. Idag vaknade jag av sambon väckarklocka 06:30. Aj, aj, aj!!! Då jag inte kan ta mig till min arbetsplats med kollektivtrafiken efter klockan 07:00 fick sambon snällt köra mig. Det är en halvtimmes bilfärd i motsatt riktning från hans studieort. Så förutom rent slöseri med bilen och bensin, så är jag förvirrad och irriterad. Som grädde på moset har jag ett roligt och spännande möte efter jobbet idag och jag hade tänkt traska in där och se helt fantastisk ut i min buisness-outfit och perfekt make. Hur ser jag istället ut idag? Lite som jag gör på en bakislördag! Härligt!

Det finns en anledning till att vi har ögon på framsidan av huvudet, så nu ser vi framåt istället för bakåt. Det kan bara bli bättre idag!!!

Ett svar till “Typisk måndagsmorgon

  1. Honi september 6, 2010 kl. 11:20 f m

    Det går bara uppåt när allt känns kasst 🙂

Kommentera

