Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Funderingar…

För ganska exakt tre månader sen började jag på mitt jobb. Det är ett kontorsarbete och utav dagens åtta timmar på arbetsplatsen sitter jag framför datorskärmen minst 6,5 timmar.

Nu till mina funderingar: Jag sminkar mig på precis samma sätt som jag alltid har gjort, med primer, foundation och puder och jag använder UDPP under ögonskuggor. Ändå håller inte mitt smink sig alls lika bra som tidigare när jag var student och mest hade nyllet i böckerna. Vad har då förändrats? Jag tänker att dataskärmen är boven i dramat.

Kan det vara så att strålningen/ljuset/vad-det-nu-kan-vara från skärmen bryter ner mitt smink?

Hur är det med er andra som arbetar på kontor? Vad kan man göra åt det? Facespray?

3 svar till “Funderingar…

  1. Marit september 9, 2010 kl. 12:08 e m

    datorn suuuuger fukt så in i norden från huden..Du kommer nog behöva extra fukt i hudvården också.. 🙂

Kommentera

