Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Tresemme Schampo och Balsam

Nu har jag använt plånboksvänliga Tresemme schampo och balsam i ett par månader och känner mig manad att ge ett utlåtande.  Förutom priset gillar jag doften, som påminner om frisörprodukter som man alltid suktar efter när man är hos frisören. För mitt hår fungerar Colour Protection serien bra. Håret blir rent och så där lite strävt av schampot precis som jag vill. Balsamet gör håret lent och mjukt. Men får det mig att hoppa upp och ner av glädje? NEJ! Den gör sitt jobb men inte mycket mer. Mitt hår är naturligt frizzigt när jag är färdigduschad och jag personligen vill nog ha hårprodukter som bekämpar det lite mer. Dessutom blir mitt badkar snuskigt halt efter balsamet. Min sambo har till och med noterat det, och måste skrubba karet innan han går in för att inte riskera att ramla. Men om jag nån gång blir student igen och vill ha prisvärdigt schampo som gör sitt jobb så ligger nog Tresemme ganska högt upp på listan ändå. Nästa gång (om dryga 4 månader på grund av flaskornas storlek) blir det riktigt frisörschampo.

Pris: 89kr för 500 ml (varierar dock p.g.a extraerbjudande och så)

Betyg:

2 svar till “Tresemme Schampo och Balsam

  1. Honi september 15, 2010 kl. 7:52 e m

    Har länge tänkt prova dom men aldrig tagit mig samman. Student är jag ju så det kanske skulle funka fint! 🙂

  2. Carina september 15, 2010 kl. 7:56 e m

    Fick två prover idag på dessa. De låg med i tidningen ELLE. Är väldigt nyfiken på dem. Fast jag hoppas inte att håret blir strävt, som du skrev.

Kommentera

