Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Emmas guide till YouTube

Min resa i beautybloggarnas förtrollande värld startade egentligen på YouTube. Jag hittade ett par gurus som dom kallas, alltså diverse personer som gör beauty-relaterade videos. Det kan vara make-up artister eller bara vanligt hederligt folk som vloggar (video-bloggar) om smink. Det finns flera tusen kanaler stora som små, killar som tjejer. Till och med lilla jag har en kanal. Tyvärr har jag inte tid att lägga upp videos längre men jag har över 650 prenumeranter som tjatar på mig så jag kanske måste komma igång igen =)

Jag tänkte nu börja en lite guide till mina favoriter på YouTube och sprida kärleken runt mig lite grann. Om du är skönhetsintresserad kan det vara ett tips att surfa runt lite på YouTube för man får väldigt mycket inspiration och det är riktigt bra information i många fall. Dessvärre bor ju vi i tråkiga Sverige så många produkter som ”hajpas” och florerar mycket på YouTube kan vi inte få tag på om vi inte reser till det förtrollade Amerika men det finns ju oftast andra alternativ.

Jag kan ju börja med en fuling och inkludera en av mina videos, mycket nöje!

Kommentera

