Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Laura Mercier – Shimmer Bloc

Denna ljuvliga lilla ask köpte jag i Göteborg på NK. Det är min första men absolut inte min sista produkt från Laura Mercier. Jag gillar den väldigt mycket och använder den flitigt varje dag. Jag har försökt ”swatcha” men som ni ser är det lite svårt. Men man kan alltså få till en massa kombinationer av denna dosa. Använder man de ljusa blir det mycket mer som en highlighter men använder man de mörka blir det nästan som en bronzer men ett härligt skimmer. Jag upplever att denna håller länge på hyn och skimmret stannar där jag applicerar det och inte överallt i ansiktet. Jag kan bygga upp ett skimmer och på så vis använda den till vardags och till fest.  Priset på 400 kr är rätt så häftigt så det är väl det enda som drar ner betyget något. Samtidigt lägger jag nog lätt sammanlagt 400 kr på andra highlighters som jag sen inte använder så på det viset kommer denna löna sig mer. Jag tänker inbilla mig det i.a.f.

Kärlek till Laura Mercier och nyfikenhet till övrigt sortiment.

Kommentera

