Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Sunshine Award!

Hur härligt är det inte att sprida kärleken här i världen. Både söta, härliga och mycket duktiga Nailtastic och otroligt kreativa Lillasystersnaglar har skänkit mig denna fina Sunshine Award.

Tanken är alltså femdelad och lyder på ”internationelliska”:

1. Save the image above and post it on your blog
2. Share the love with 12 fellow bloggers
3. Link the nominees
4. Let the nominees know they have been given the award by commenting on their blog
5. Share the love and link the person(s) who gave you the award.

Så här kommer mina små solstrålar på annars tråkiga onsdagsförmidddagar!

Jag börjar med Linda, den begåvade fellow Linköpingsbor, och storbloggare, som jag kollar in flera gånger om dagen. Hon är grymt duktig och inspirerande. Jag vill vara henne!

Jag fortsätter med Honi, en jättesöt tjej med fina sminkningar. Hennes tolkning av Maleficent var helt grym!

Nails by Asami är en helt fantastisk naildesignblogg. Jag blir så väldigt inspirerad av denna tjejen. Önskar jag hade hennes tålamod vid nageldesign.

En annan internationell blogg tillhör Dulce Candy som jag även följer på YouTube. Hon är så bedårande och söt. Hon är genuin och väldigt duktig. Just nu väntar hon barn och det är så kul att följa henne.

Det går ju bara inte att skriva en sån här lista utan Purity. Denna kreativa härliga tjej får ett par besök om dagen från mig. Purity är min MAC-portal ut i världen. Jag litar helt och hållet på hennes omdömme.

En annan läsvärdig blogg är MyBeautySecrets. Denna har jag precis hittat och det finns ju inget bättre än en ny blogg att upptäcka och sträckläsa. En fin blogg med mycket informativt, blandat innehåll i form av mode, hårvård, hudvård och smink.

Carina på TotalBeauty måste finnas med på listan för hon är ju bara såååå gó. Det är en härligt ärlig blogg från en (ja kanske inte nu längre) nybörjare inom smink och skönhet. Jag gillar denna blogg skarpt.

Min namne Emma på Past, Present, Future läser jag också varje dag. En härlig blogg skriven av en härlig tjej som varierar hår med smink och naglar.

Med risk för viss skevhet måste jag vända awarden tillbaka till båda mina nominerare. Är det tillåtet? Strunt samma, jag gör det ändå. Varje gång jag är sugen på ett nytt lack kollar jag Nailtastics bilder och recension av det först, man måste ju kolla vad sambon tyckte! När jag torkar på inspiration för en rolig nageldesign blir Lillasyster en självklar källa till nya ideér.  

El MiKa är en fin, varierad blogg. Jag gillar verkligen konceptet att tre tjejer delar på samma blogg. Det blir fler inlägg med olika infallsvinklar och det tycker jag är toppen! Dessutom gillar jag den lite vintage-inspirerande layouten.

Sist men absolut inte minst kommer Killer Colours som är en grym, färgglad blogg. Snygga Viola skapar de coolaste sminkningarna, jag blir lätt svettig när jag ser dom. Viola ligger dessutom inne med stans finaste ögonbryn, bara det!!!

7 svar till “Sunshine Award!

  1. Maria oktober 13, 2010 kl. 11:20 f m

    Tack så jättemycket för omnämnandet! 😀

  2. Honi oktober 13, 2010 kl. 11:58 f m

    Tusen tack! 🙂 Söta du, så himla glad jag blir att du gillar min blogg!

  3. Viola, Killer Colours oktober 13, 2010 kl. 1:20 e m

    Åååh, tack! Vad glad jag blir!

  4. Carina oktober 13, 2010 kl. 6:28 e m

    Åhhh så gulligt av dig 🙂 Tusen Tack!

    Kram

  5. helen oktober 13, 2010 kl. 7:02 e m

    haha jaaa jag vet! tycker själv det är lite likt faktist! är väl munnen och näsan som är slående likt haha

  6. My Beauty Secrets oktober 13, 2010 kl. 7:24 e m

    tack tjejen ! ska försöka hinna fixa det imorn 🙂

Kommentera

