Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Yves Rochers foundation

Detta är Yves Rochers senaste foundation i deras Couleurs Nature – serie. Tanken bakom denna produkt är att det är ett serum och foundation i ett. Denna kombination ska då fungera utjämnande och dämpa linjer och trötthetstecken. Det finns två olika sorters nyanser inom denna foundation. En med beige underton och en med rosa underton. För varje underton finns det sen olika nyanser inom det, om det är logiskt? Det finns alltså rosa -extra ljus, ljus, mellan och mörk och detsamma för beige. Bra med många varianter och olika toner. Formulan i sig är rätt tjock och jag skulle absolut kategorisera den som en täckande foundation. För mig är detta optimalt, för när jag väl använder flytande foundation vill jag att den täcker ordentligt.

Jag vet inte om jag skulle säga att jag noterat en stor utjämnande effekt men visst blir det fint. Den ”torkar” hyffsat fort och till en ganska matt finish. Jag hoppar inte direkt jämfota över denna foundation men samtidigt trivs jag med den. Det enda stora minuset egentligen är rosdoften dom har försökt sig på. Det luktar absolut inte ros, och det luktar inte ens gott. T.o.m sambon har reagerat för det smakar illa när han pussar mig på kinden. Alltså inget bra betyg från honom.

Priset för denna är 169 kr för 30 ml i smart pumpflaska.

Ett svar till “Yves Rochers foundation

  1. Andréa oktober 18, 2010 kl. 7:36 e m

    Sv: Tack så mycket 🙂

    Ska bli spännande att höra mer om den här produkten!

Kommentera

