Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Ansiktsbehandling

Just nu sitter jag nyduschad, inlindad i en stor filt, med tända ljus och mät efter sushin jag precis åt. Jag känner mig lite så där härligt omtumlad efter min underbara ansiktsbehandling efter jobbet.  Jag var hos Hagdahls & Co i centrala Linköping. Ett jättehärligt ljust ställe som har inriktat sig på att erbjuda precis allt inom skönhet på samma ställe. Där kan man få ansiktbehandling och massage, man kan klippa sig och få manikyr, eller en fin makeup. Dessutom har dom lite försäljning av smycken och kläder. Jag möttes med öppna armar och kände mig hemma och bekväm hela tiden. Ansiktsbehandlingen var ljuvlig, speciellt ansiktsmassagen. Det skulle jag kunna upprepa varje dag, i två timmar åt gången.Funderar starkt på att göra det till en vana att gå dit, kanske en gång i månaden. Skämma bort sig lite.

Jag fick dessutom lite tips om att använda en dagkräm med SPF när jag sitter mycket framför datorn, visst ni det? Tydligen skyddar det mot strålarna från skärmen och hindrar den från att ta all fukt från ansiktet. Här ska det testas.

2 svar till “Ansiktsbehandling

  1. Carina oktober 20, 2010 kl. 10:24 e m

    Bra tips! Måste testa att använda min hudkräm med SPF när jag sitter här framför datorn, kanske min rodnad går ner då.

Kommentera

