Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Måste bara skryta lite…

För cirka fyra månader sen påbörjade jag mitt nya liv. Det har varit bättre kost, träning, vardagsmotion, mental träning och välmående. Jag har inte råstressat mig själv och fortfarande unnat mig mindre härligheter i livet men tänkt på denna tiden i mitt liv som en investering inför framtiden. Det har nu visat rejäla resultat, i morse visade vågen -10 kg !!!!

Jag har fortfarande 5 kg kvar till mitt drömmål men jag är väldigt nöjd ändå. Det har aldrig handlat om mitt utseende så mycket som min värk i rygg och nacke, min kondition och min inte-så-25-åriga-kropp.

Nu vet jag att detta är en livstil som jag måste upprätthålla framöver och inte släppa och återgå till tidigare liv. Men den bästa motivationen någonsin är min smärtfria vardag utan huvudvärk och stelhet.

Det är början på resten av mitt liv =)

12 svar till “Måste bara skryta lite…

  1. Emelie november 4, 2010 kl. 9:32 f m

    Stort grattis! Jätteduktigt av dig! Du har ju klarat av 2/3 så då klarar du den sista tredjedelen också 🙂

  2. Ninni november 4, 2010 kl. 9:39 f m

    Så himla duktig du är! Det är bannemej inte lätt att gå ner i vikt och ännu svårare att hålla vikten. Bra jobbat där!

  3. Carina november 4, 2010 kl. 11:21 f m

    Åhhh underbart att du har lyckats med detta 🙂

    För mig går det både upp och ned något kilo lite då och då. Hihi trodde att jag hade gått upp 4 kg när jag nyligen vägde mig hos min väninna (min våg är död). När jag beklagade mig till min väninna sade hon att hennes våg väger fel, de ska köpa en ny. Så nu vet jag inte hur mycket eller hur lite jag har gått ner.

    Är som sagt var Väldigt glad att det går så bra för dig!

    • Sminkhörnan november 4, 2010 kl. 11:41 f m

      Tack tack, det känns sååå bra. Hoppas kunna hålla nere det också, det blir nästa utmaning =)

      Heheh jobbigt med vågen. Men intala dig att du väger det den trasiga vågen sa så kan du bli överlycklig när du istället har gått ner fyra kilo =)

  4. Honi november 4, 2010 kl. 12:23 e m

    Gud vad duktig du är! 🙂

  5. Mona november 4, 2010 kl. 5:25 e m

    Vad härligt. Pepp!! Jag blir lite inspirerad, är också trött på att ha ont i nacken.

  6. Emilie november 5, 2010 kl. 9:07 f m

    Åh vad duktig du är! Jag skulle också vilja gå ner i vikt (det behövs) men jag stressar alldeles för mycket så när jag försöker går det bara åt helskotta. Ska försöka komma igång med träningen nu efter två veckors uppehåll av ihärdigt tentaskrivande 😛

  7. Josephine november 5, 2010 kl. 6:55 e m

    Vad du är duktig, heja dig! 🙂

Kommentera

