Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Leker med designen

Ignorera hur bloggen ser ut den närmsta tiden, jag leker.

Hoppas kunna åstadkomma något halvcoolt som ny design =)

3 svar till “Leker med designen

  1. Carina november 5, 2010 kl. 10:12 e m

    Finns det ingen test yta att testa på när man använder wordpress under deras eget domän? Vi som använder wordpress på egen server eller webbhotell har tillgång till det.

  2. Carina november 6, 2010 kl. 9:31 f m

    Säg till ifall du vill ha hjälp med något 🙂

    Vet nu så klart inte ifall det går att fixa om som med det wp-systemet jag använder, men jag kan göra ett försök ifall du skulle vilja ha hjälp.

  3. Carina november 6, 2010 kl. 12:16 e m

    Jag har WP (WordPress) på som ligger på mitt eget webbhotellskonto, sedan har jag mitt eget domännamn.

    Har använt ett befintligt tema och gjort om det lite så som jag vill ha det. Har ännu inte fixat till en snygg header (tanken är att jag ska ha bloggnamnet till vänster och bilder till höger), men det är för att jag ska byta ut wp-temat så snart jag har ork och tid. Har även gjort om ett tema som min dotter valde för lite mer än ett år sedan, så att det skulle passa henne. Hihi hon tjatar nu om att hon vill förnya sig.

    Jag jobbar i wp’s adminsystem, finns massor av funktioner där. Vet dock inte hur det fungerar ifall man ligger under wp’s eget domän.

    Ifall du vill så kan jag sätta upp ett testkonto under wordpress eget domän, för att kolla hur det fungerar och sedan vägleda dig via telefon, eller få tillgång till ditt wp-konto.

    Det som är allra viktigast är att du bör veta vilka färger du vill använda dig av på typsnitt m.m. Vilken storlek du vill ha på texten m.m. Du kan visa mig olika bloggar och vad du gillar med dem, så kan man kanske anpassa din blogg efter det. Ifall man nu får ändra fritt utifrån ett befintligt tema under wp’s domän. För vad jag har hört får man inte lägga in ett helt eget tema under WP’s eget domän, vet dock inte ifall det stämmer.

    Hihi såg precis nu att det droppade fram en ny bakgrund på din blogg 🙂

    Nä, nu måste jag stänga ner datorn, mår inte så bra just nu.

Kommentera

