Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Söndagsritual

Om jag någon gång har en hel söndag obokad från ”måsten” brukar jag rulla runt i lägenheten och mysa. Jag tänder massa ljus, kokar kaffe och fikar ofta, jag brukar ofta städa lite, förbereda inför arbetsveckan och liknande. Jag har även en liten skönhetsritual som innefattar, dusch men peeling och hårinpacking, ögonbrynsplock, nagelmålning, och annat smått och gott. Idag har jag lagt mask och badat fotbad. En ovanligt ambitiös söndag, och ack så härligt det är.Kanske inte ser så härlig ut som jag känner mig dock =)

Dessutom bakar jag nu lussekatter, det är ju Lucia i morgon.

2 svar till “Söndagsritual

  1. Honi december 12, 2010 kl. 6:29 e m

    Även jag har mina skönhetsritualer på söndagar, där ska det minsann badas, skrubbas, läggas mask och målas tånaglar haha. Man känner sig så mycket fräschare 🙂

Kommentera

