Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Organisering

Den 1:a Februari får vi tillgång till vår nya lägenhet *lycka*. De senaste tre åren har vi bott i en ganska trist lägenhet då vi har varit studenter och pengarna inte riktigt har flödat, för att uttrycka sig milt. Nu när jag jobbat och sambon har extrajobb vill vi flytta till något lite finare. Så om det kommer lite inredningrelaterade saker i bloggen framöver, vet ni varför. Hur som helst, jag har börjat rensa diverse bokhyllor, garderober och så för att lite smått förbereda inför en flytt. I går blev det sminkbordet som fick sig en genomgång. Nu ser ni inte hur det såg ut innan men så här ser det ut nu:

Jag slängde två stora plastpåsar och samlade ihop ytterliggare en påse med saker som jag kan ge bort. Det är den tråkigaste delen av min hobby, att det finns inget andrahandsvärde på sakerna. När min sambo köper en gitarr för 8000 kan han ptminstonde sälja den för 5000 när han tröttnar. Jag kan inte samla ihop sminket (som säkert har ett värde på mins två gitarrer sammanlagt [även Elmer är full + en hög malmbyrå på höger sida om toalettbordet]) och sälja det för i alla fall halva nyvärdet. Nope, om jag har tur kan jag ge bort de fräschare sakerna eventuellt byta mot annat istället. Liiiiite tråkigt, men inte tillräckligt tråkigt för att sluta samla.

PS. Vår nya lägenhet är 20 m² mindre än den vi har idag. Det är tre garderober mot dagens sex och jag kommer tvingas ha mitt sminkbord i hallen. Därav nerskärningen. Men ack så fin den är =)

2 svar till “Organisering

  1. Kajalpennan december 13, 2010 kl. 4:45 e m

    Det är så kul att se folks sminkordning. Grattis till nya lägenheten eller vad man säger

  2. Honi december 13, 2010 kl. 5:16 e m

    Jag brukar undvika att köpa sånt som läppglans och krämskuggor etc om jag vet med mig att jag inte kommer använda dom. Torra skuggor håller ju i all evighet nästan så länge man håller hygienen i topp.

Kommentera

