Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Glitternaglar = Fail

Efter många om och men beslutade jag att ha en orange bas till mitt lösa glitter som skulle bli mina fantastiskt glittriga nyårsnaglar. Jag målade duktigt och tålmodigt på baslack och sen nagel för nagel applicerade jag först det orange lacket och sen strödde jag ett ganska tjockt lager glitter över. Jag försökte rista av allt överflöd vilket resulterade i glitter ÖVERALLT, min älskade man var jätteglad =) Hur som jag lät det torka ett bra tag och applicerade sen en massa överlack, säkert tre lager. Det krävdes för att det skulle bli en hyfsat slät yta men gjorde ju såklart att det kunde pelas av utan någon som helst ansträngning. Då jag inte alls är så framförhållande att jag målade naglarna dagen innan eller ens på nyårsaftonsmorgon, utan istället två timmar innan avfärd kunde jag inte göra så mycket åt situationen heller. Det var ganska säkert INGEN annan än jag som märkte att kanterna blev stötta efter bara några timmar på festen och efter raketuppskjutning och dans till fyra på natten, brydde inte jag mig heller.

Det absolut störigaste är dock att dagens glitterlack ger exakt samma effekt som mitt lilla lösglitterexperiment hade. Jag hade alltså även kunnat bara måla ett lager eller två med valfritt glitterlack. Jaja, vi ska inte påbörja detta året med ångest över skitsaker så jag säger: BRA, då vet jag det till nästa gång!

Kommentera

