Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Skönhetsnyårslöften =)

Världen längsta titel men ni förstår vad jag menar.

Då jag egentligen är en människa som inte behöver ett nyår för att förändra något i mitt liv (det gör jag ändå, om jag bara bestämmer mig) vill jag avge lite löften angående skönhet, hudvård, hårvård och även bloggen. Låt oss återkomma till denna om ett år och se vad som hänt =)

  • Hålla mig till samma hudvårdsrutin i mer än tre veckor för att se om det hjälper min hy att stabilisera sig lite.
  • Dricka minst två liter vatten om dagen vilket är bra både för hyn och kroppen.
  • Fortsätta min viktnedgång (har tappat tio kilo) för att framförallt må bättre och känna mig stolt.
  • Smörja in mig oftare, speciellt händerna som ofta glöms bort, trots att jag går och stör mig på att dom är torra.
  • Skratta mycket.
  • Använda min ögonkräm varje morgon och kväll för att få bukt med påsar och ringar.
  • Inte handla saker jag inte behöver bara för att det är fint.
  • Gå till frisören mer än en gång detta år.
  • Försöka göra minst ett blogginlägg om dagen, med undantag för eventuella resor och sjukdomar.
7 svar till “Skönhetsnyårslöften =)

  1. Honi januari 5, 2011 kl. 7:28 e m

    Jag brukade bara klippa mig en gång om året för att jag alltid blev så onöjd, så jag har börjat klippa mitt eget hår. Riktigt nöjd, gratis och gott och det blir alltid som jag vill ha det!

  2. bella januari 5, 2011 kl. 7:33 e m

    Sv: Tack för din kommentar! Vilka bra nyårslöften:)

  3. Honi januari 5, 2011 kl. 7:40 e m

    Sv: Jag har väldigt långt hår så jag kan dra håret framåt och klippa framför istället för bakom (Och det blir jämnt och fint på baksidan också så länge man håller sig till den linje man börjat med på framsidan). Sist provade jag tillochmed att klippa lager och även det blev riktigt snyggt! Nästa gång provar jag med en snedlugg 🙂 Youtube är fantastiskt när det kommer till hjälp och tekniker.

    • Sminkhörnan januari 5, 2011 kl. 8:36 e m

      Ahhh okej då hänger jag med, härligt att kunna lösa det själv. Jag klipper karln här hemma och det är duktigt nog för mig =)

  4. marros januari 5, 2011 kl. 8:22 e m

    Heey 🙂 tack för tipsen. ja jag hoppas de löser sig för mig med.. man funkar ju inte riktigt som man ska utan sömn :/ ska försöka med att inte lägga mig i sängen förens ja e supertrött 🙂 kram på dig

  5. Hanna januari 5, 2011 kl. 10:14 e m

    SV: Jaa den var supersnygg, en perfekt rödnyans!

Kommentera

