Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Beauty 3:a # 5

LipglossBitch har ju härlig tradition med s.k Beauty 3:or, där hon listar olika saker i tre. Hon uppmuntrar att alla hänger på, och på så vis får man se hur alla andra tänker och resonerar. Mycket roligt, och jag hoppar såklart på.

Denna gång är temat produkter som står på listan över saker som måste inhandlas inom kort. Inte så mycket vill ha denna gång utan nu är det behovet som styr.

1. Jag behöver en ny make-up remover och mitt val kommer antagligen landa på Loreals Eye & Lip Makeup Remover. Jag gillar den enormt mycket och den kostar inte en förmögenhet. Ser ingen anledning att jaga runt för någon annan ny produkt när jag är så nöjd med denna. Om man sen bara kunde konstruera om flaskan så man kunde hälla ut produkten ordentligt utan att förlora 10 liter varje gång hade det ju varit underbart =)

2. Jag behöver även en ny hudkräm. Även här är jag rätt medgörlig och kräver inget överdriver fancy. Min hy tycker om det mesta så länge det är återfuktande och inte för parfymerat. Jag har tidigare haft Garniers Moisterizer och jag gillar den men är inte fastkedjad så som med makeup removern. Så det blir något liknande, kanske något nytt som jag inte testat innan.

3. Det sista jag behöver är en ny primer till ansiktet. Jag är upp över öronen förälskad i Diors primer, men den är tokdyr så det är jag inte så sugen på. Too Faced Primed and Porleess är en annan favori tsom är lite mer överkomlig så den är en möjlighet, men så här i efter-juliga-tider när plånboken knappast exploderar lutar det åt Yves Rochers primer. Jag fick testa denna i höstas och har faktiskt använt den så gott som varje dag. Den jämnar ut och mitt smink håller sig på plats hela dagen, mer kan man ju inte begära.

2 svar till “Beauty 3:a # 5

  1. Josephine januari 8, 2011 kl. 5:35 e m

    Öppningen på removern är grymt dålig, men den är bra! 🙂

  2. Ping:En beauty 3a, #5 | LipGloss Bitch

Kommentera

