Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

Tävling hos Dani

Vackra Dani är just nu snäll nog att lotta ut löshår och hårförlängningfrån Beautynet och jag tänker; joho, men detta vill jag ju vinna minsann!!!

Motivering:

Av någon outgrundlig anledning klippte min mamma pottfrisyr på mig under hela min barndom. Fram tills jag fyllde åtta/nio år var min hår aldrig under mina öron. Sen insåg jag att jag liknade en Emanuel mer än en Emma så jag lät håret växa ut. Problemet är bara att jag aldrig (verkligen aldrig) lyckats få mitt hår att växa förbi mina axlar. Eller ja det växer säkert förbi, men det sitter någon sorts spärr vid mina axlar som klipper av 8/10 hårstrån som tar sig dit. Håret blir tunt och stripigt, vilket är väldigt förunderligt då resten av mitt hår är tjockt och fylligt. Det slutar alltid med att jag klipper av det för att inte så ut som en psykpatient på rymmen.Jag skulle hemskt gärna vilja ha längre hår för en gångs skull bara för att stilla nyfikenheten om hur jag skulle se ut. Kanske blir det då även långt hår när jag skrider nerför altaret nästa år. Snälla snälla snälla *håller tummarna*

Jag vid två års ålder, tror jag?

 

Kommentera

