Sminkhörnan

Den ytligaste hörnan i världen!

En liten lista…om mig

  • 1. Hur gammal är du om fem år? Ganska exakt 30 år!
  • 2. Vem var den sista du träffade?  Kollegorna på jobbet? busschaffören eller medpassagerarna på tåget? Vad räknas som träffas?
  • 3. Hur lång är du? Ståtliga 161 cm.
  • 4. Vilken var den senaste film du sett? The break-up
  • 5. Vem ringde du senast? Sambon
  • 6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Ska du med på step ikväll? 17:20 kör vi, häng med! Kram
  •  7.Vad är dagens planer? Jobba, träna, äta, sova. Story of my life
  • 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Oj, beror på personen och ärendet.
  • 9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? skilda
  • 10. När såg du senast din mamma? Det var evigheter sen….i november, på min 25års dag.
  • 11. Vilken ögonfärg har du? Blåa
  • 12. När vaknade du idag? 05:20
  • 13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Jag har en katt om det är det man är ute efter?
  • 14. Vilken är din favoritplats? Hemma!
  • 15. Vilken plats föredrar du minst? Hos tändläkaren trivs jag inte så där jättebra!
  • 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hemma i kära skåneland, med man och barn =)
  • 17. Vad skrämde dig som barn? Att bli borttappad/kvarlämnad.
  • 18. Vem fick dig att skratta senast? Kollegorna, dom är goa dom.
  • 19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nähe, har massor.
  • 20. Har du stationär eller bärbar dator? Sambon har en av varje så då har jag också en av varje 😉
  • 21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
  • 22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 stycken
  • 23. Hur många landskap har du bott i? Två, plus en kanadensisk provins om det räknas.
  • 24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ohh ja, det händer…
  • 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
  • 26. Är du social? Oftast liiiite för mycket
  • 27. Vilken är din favoritglass? Ingen stor glassätare men Magnum tror jag
  • 28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa!!!
  • 29. Tycker du om kinamat? Visst
  • 30. Tycker du om kaffe? Är det ens möjligt att vakna utan kaffe?
  • 31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten med vitaminbrus.
  • 32. Sover du på någon särskild sida? Ja, nåde min sambo om han lägger sig på min sida
  • 33. Kan du spela poker? Joho, rätt bra också!
  • 34. Tycker du om att mysa? Mest av allt.
  • 35. Är du en beroendemänniska? På gott och ont ja.
  • 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
  • 37. Vill du ha barn? Jejemen.
  • 38. Kan du några andra språk än svenska? Efter tre år i Kanada hade det väl varit trist om jag inte plockat med mig engelskan åtminstone.
  • 39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
  • 40. Föredrar du havet eller en pool? Ärligt? poolen.
  • 41. Vad spenderar du helst pengar på? Smink *tihi*
  • 42. Äger du dyra smycken? Förlovningsringer är ju värdefull, på många sätt.
  • 43. Har du någon gång testat narkotika? Jag har varit ung och dum ja.
  • 44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? På tal om kaffe ja..
  • 45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, det var lite klurigt. Jag har många roliga människor som är roliga på olika sätt.
  • 46. Välj ett ärr på din kropp? På vaden har jag en ring efter ett avgasrör som jag ställde mig för nära när jag var 6-7 gammal.
  • 47. Vad har du för ringsignal? iPhone standard, jag vet inte =)
  • 48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma har antagligen men inte jag.
  • 49. Flirtar du mycket? Njaaooo jag kan nog uppfattas som flirtig ibland om jag är på bra humör ;-D
  • 50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har flera stycken, dom flesta tagna hemma.
  • 51. Kan du byta olja på bilen? Jo, det hade jag nog listat ut.
  • 52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
  • 53. Vilken var den senaste bok du läste? Unbearbale Lightness av Portia De Rossi
  • 54. Läser du dagstidningen? Ytterst sällan
  • 55. Prenumererar du på någon veckotidning? Önskar jag gjorde det.
  • 56. Dansar du i bilen? Det händer ja…
  • 57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix fm, just nu faktiskt
  • 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Fakturanr som underlag för en kredit jag måste göra.
  • 59. När var du i kyrkan senast? Låt oss bara säga att om kyrkgående är måttet på om man kommer till himmelen eller inte så ser det nog rätt mörkt ut för min del =)
Ett svar till “En liten lista…om mig

  1. Ida januari 14, 2011 kl. 3:39 e m

    Intressant, gillar listor:)

Kommentera

